Met: Andy Serkis, Reece Shearsmith, Jennifer Ellison en Doug Bradley
Regisseur: Paul Andrew Williams
Simpele setting:
The Cottage begint met een
bekende setting. Twee broers Peter (Shearsmith) en David (Andy Serkis) nemen
hun entree in een afgelegen huisje op het platteland. De derde persoon van het
verhaal Tracy (Ellison) ligt in de kofferbak, ze is gekidnapt door de twee
broers. Het wordt duidelijk dat David, de oudste broer, het plan heeft
bedacht. Peter is door zijn broer overgehaald vanwege het geld, maar is een
zacht ei, die nooit iets crimineels heeft uitgevoerd. Ze halen Tracy uit de
kofferbak en merken al snel dat deze meid ballen heeft, en niet alleen
figuurlijk (google de actrice maar eens). Ze breekt vastgebonden en wel Peters
neus en ze weet bijna te ontsnappen. Gelukkig weten de twee broers haar te
overmeesteren en binden haar vast.
De broers kibbelen constant met elkaar en je krijgt het gevoel dat je naar een farce aan het kijken bent. De hele tijd loopt hun plan niet zoals gepland en is het grappig om naar de uitbarstingen van Andy Serkis te kijken en luisteren, op die momenten komt even zijn welbekende “Gollum-stem” naar boven, het werkt aanstekelijk.
De broers kibbelen constant met elkaar en je krijgt het gevoel dat je naar een farce aan het kijken bent. De hele tijd loopt hun plan niet zoals gepland en is het grappig om naar de uitbarstingen van Andy Serkis te kijken en luisteren, op die momenten komt even zijn welbekende “Gollum-stem” naar boven, het werkt aanstekelijk.
Stiefdochter:
Tracy blijkt de stiefdochter te
zijn van een bekende nachtclub eigenaar. Deze stuurt zijn lompe zoon, Andrew,
met het losgeld op pad. Het blijkt dat Andrew samen met Peter en David in
het complot zit en hij wordt achtervolgt door twee Chinese/Koreaanse
huurmoordenaars.
Bij aankomst merken de drie mannen dat er geen geld, maar tissues in de tas zitten. David gaat door het lint en neemt de auto naar de rand van het dorp om contact op te nemen met de stiefvader om verhaal te halen (in deze scene heeft Doug Bradley, Pinhead uit Hellraiser, een klein rolletje).
Bij aankomst merken de drie mannen dat er geen geld, maar tissues in de tas zitten. David gaat door het lint en neemt de auto naar de rand van het dorp om contact op te nemen met de stiefvader om verhaal te halen (in deze scene heeft Doug Bradley, Pinhead uit Hellraiser, een klein rolletje).
From Dusk till dawn:
Terwijl David weer bij het huisje aankomt komt hij erachter dat Tracy en Peter ervandoor zijn. Ze had zich weten los te maken en Peter als gijzelaar meegenomen. Andrew en David gaan het bos in opzoek naar de twee. Inmiddels zijn Tracy en Peter aangekomen bij wat lijkt op een verlaten boerderij. Ze gaan naar binnen en komen er al snel achter dat deze boerderij niet zo verlaten is.
De film doet hier een zelfde soort kunstje als From Dusk Till Dawn dat deed. Het verhaal veranderd van lichtvoetige kidnapthriller in een slasherfilm, waar nog maar de vraag is of iedereen het einde bereikt.
Terwijl David weer bij het huisje aankomt komt hij erachter dat Tracy en Peter ervandoor zijn. Ze had zich weten los te maken en Peter als gijzelaar meegenomen. Andrew en David gaan het bos in opzoek naar de twee. Inmiddels zijn Tracy en Peter aangekomen bij wat lijkt op een verlaten boerderij. Ze gaan naar binnen en komen er al snel achter dat deze boerderij niet zo verlaten is.
De film doet hier een zelfde soort kunstje als From Dusk Till Dawn dat deed. Het verhaal veranderd van lichtvoetige kidnapthriller in een slasherfilm, waar nog maar de vraag is of iedereen het einde bereikt.
Conlusie:
Tot aan de omslag naar het
horrorgenre was best verrast door de film. De interacties tussen de drie
hoofdpersonen zijn grappig en vermakelijk. Voordat ik de film ging kijken had
ik eigenlijk meteen een slasher verwacht, toen dat het uiteindelijk ook werd
was ik een beetje teleur gesteld. Normaal heb ik geen probleem met overdreven
horrorfilms, maar deze film laat je het meerendeel van de film een lichtvoetige
thriller zien met leuke dialogen. Het horrorgedeelte heeft wel wat smerige
effecten, maar het verhaal wordt een cliché. Vooral jammer vooral voor de mensen die
niet van horror houden en het eerste gedeelte wellicht leuk gaan vinden.
Vooralsnog, ik heb me niet verveeld en als thiller, horror en komedie jouw genres zijn dan ga best een leuke tijd tegemoet.
Vooralsnog, ik heb me niet verveeld en als thiller, horror en komedie jouw genres zijn dan ga best een leuke tijd tegemoet.
3/5
Geen opmerkingen:
Een reactie posten